Kriebelbeestjes

kriebelbeestjes basisschool De haan

Krrrrriiieeebbeeelbeestjes

Verschrikkelijk vervelend zijn ze maar af en toe weten luisjes toch onze school binnen te sluipen.

Aanpak in de kleuterklassen:

We zetten in op preventie. Daarom geeft onze kinderverzorgster na elke vakantieperiode de kinderen een 'hoofdmassage'. Ze controleert dan of er eventuele besmettingen zijn. De timing kan je terugvinden in onze jaarkalender.

Aanpak in het lager:

Wanneer de klasleerkracht verdacht veel jeuk bij de kinderen merkt, worden deze kinderen mee in de controle opgenomen.

Wanneer jouw kind een (vermoeden van een) besmetting heeft, wordt je hiervan door de leerkracht op de hoogte gebracht. Het is belangrijk dat je jouw kind controleert en indien nodig een behandeling geeft.

Ook wanneer jouw kind besmet is, is het belangrijk om de school te contacteren. Zo worden discreet de andere ouders van de klas op de hoogte gebracht en kunnen ze zelf ook controleren en indien nodig behandelen.

Meer weten?

Luizen uitroeien in 8 stappen - Artikel Klasse