Nieuwe ouders

Hallo! Mag jouw peuter binnenkort naar school?
Of ben je op zoek naar een nieuwe school voor jouw kind?
Wat leuk! Dan hebben we alvast wat te vertellen om je voor te bereiden op zijn/haar eerste dag.

Mijn kind gaat voor het eerst naar school

Kan ik de klas al eens bekijken?

Uiteraard! We geven graag persoonlijke rondleidingen op maat. Het liefst geven wij rondleidingen tijdens de schooluren. Dat is de beste manier om de sfeer van onze school op te snuiven. Je ziet onze kinderen aan het werk en je kan kennismaken met alle leerkrachten.

Op basis van jouw voorkeuren passen we de rondleiding aan: je kan kiezen voor de kleuterklassen of de kleuterklassen en het lager of alle klassen tot en met het middelbaar. We brengen graag ons verhaal.

Uiteraard tonen we je ook al onze klaslokalen, sporthal, speelgroen, opvang, schoolrestaurant en het sanitair.

We leggen jou graag de werking van onze (kleuter)klassen uit. Elke school heeft immers zijn eigen accenten.

Benieuwd geworden?

Maak nu een afspraak.

Andere ouders aan het woord

Ben je benieuwd waarom onze ouders voor onze school gekozen hebben?
Ze vertellen het je graag zelf.

Lees hier enkele getuigenissen
Bekijk de resultaten van de tevredenheidsenquête.

Instapdagen

Peuters zijn welkom op onze school vanaf de leeftijd van 2 jaar en 6 maanden. Peuters kunnen niet op eender welk moment in het schooljaar starten. Daarvoor heeft de overheid instapdagen vastgelegd:

• de eerste schooldag na de zomervakantie, meestal 1 september
  • de eerste schooldag na de herfstvakantie
  • de eerste schooldag na de kerstvakantie
  • op de eerste schooldag van februari, meestal 1 februari
  • de eerste schooldag na de krokusvakantie
  • de eerste schooldag na de paasvakantie
  • de eerste schooldag na Hemelvaart

Een kleuter die de leeftijd van 3 jaar bereikt heeft, kan elke dag ingeschreven worden (geen instapdagen).

Bereken hier wanneer jouw kind naar school kan

Wenmoment

Alvorens een peuter bij ons start, raden we altijd een wenmoment aan. Dit doen we steeds op een woensdag. Zo kan jouw peuter kort al kennismaken met klasgenoten en de klasleerkracht. Normaal kiezen we een wenmoment in de week voordat jouw peuter start. Bij de inschrijving leggen we dit moment steeds vast. Na dit wenmoment kan de kleuterjuf samen met de ouders bekijken of volle dagen opstarten haalbaar is.

Mijn kind verandert van school

Elke schoolverandering heeft zijn eigen unieke context en redenen. Het is belangrijk dat ouders  zorgvuldig overwegen welke factoren de overgang voor hun kind het beste zullen ondersteunen.

Open communicatie met het kind, leerkrachten en schooldirectie zijn essentieel om een soepele overgang te bevorderen.

Wanneer je van school verandert doen we steeds een intake:

De directie en zorgcoördinator spreken met de ouder(s) over de motivatie van de schoolverandering.

De zorgcoördinator doet een gesprek met het kind en peilt daarbij naar het welbevinden en de schoolse vorderingen.

Op basis van de intake bekijken we hoe we de overstap zo laagdrempelig mogelijk kunnen maken voor het kind.

Wanneer is de opendeurdag?

Wij organiseren geen specifieke opendeurdagen. Op onze school ben je altijd welkom! Wij tonen je graag het dagelijkse leven. De school zoals we zijn op een moment dat voor jou past.

Verbinding is één van onze vijf kernwaarden. Daarom maken we graag ruim de tijd om onze ouders en bezoekers persoonlijk rond te leiden. Een rondleiding duurt minimum een half uur. We vertellen je met veel plezier onze aanpak en hoe onze school werkt.

Onze rondleidingen zijn steeds anders op basis van de interesse. Sommige bezoekers willen enkel de kleuterklassen bezoeken, anderen hebben liever een rondleiding tot en met het 2de middelbaar. Het kan allemaal!

Hoe kan ik inschrijven?

Inschrijven kan steeds tijdens onze schooluren. Maak een afspraak via mail of telefoon. We leggen dan alle documenten klaar, zo gaat de inschrijving vlot vooruit.

Voor de inschrijving heb je nodig:

• Identiteitskaart van de ouder(s) in het geval van een tweeoudergezin hebben we beide identiteitskaarten nodig.
  • Bankkaartgegevens (voor de facturatie)
  • Indien beschikbaar: kidsid, klever van de mutualiteit

In het geval van gescheiden koppels, is de toestemming van beide ouders noodzakelijk. Een kind kan enkel ingeschreven worden als beide ouders de nodige documenten komen ondertekenen.

secretariaat.einstein@sgimpact.be  tel: 059 23 37 52