Onze troeven

lagere school De Haan basisschool

Een school is toch een school denk je vast. Wel ja en neen. Elke basisschool bereikt op het einde van de rit dezelfde doelen maar de rit er naar toe is overal anders.

Als je voor onze campus kiest, kies je voor

Een gezonde school

• We geloven heel erg dat het welbevinden van onze kinderen een belangrijke invloed heeft op hun leerprestaties. Daarom doen we bevragingen bij de leerlingen om de groepsdynamiek in kaart te brengen alsook het individueel welbevinden.
  • Einstein zei ooit: "Spelen is de hoogste vorm van onderzoek." Daarom investeren we sterk in speelnatuur
  • Wij geloven dat zachte overgangen belangrijk zijn voor het welbevinden van het kind. Daarom voorzien we extra initiatieven tussen het 3e kleuter en het 1ste leerjaar en in onze tienerschool (lager naar secundair).
  • Wij zijn ervan overtuigd dat elk kind een genie is. Ons zorgbeleid is hier volledig op afgestemd. Wij hebben bovendien expertise in het herkennen van hoogbegaafdheid (Exentra).
  • We zetten in op beweegvriendelijk onderwijs al vanaf de kleuterklas. Bewegen is niet alleen gezond, het verhoogt ook nog eens de hersenactiviteit tijdens het leren.

Benieuwd hoe onze ouders over onze school denken? Lees meer over onze hoge tevredenheidscijfers.

Basisschool De Haan groene speelplaats
Vosseslag De Haan Basisschool Klemskerke